Головна‎ > ‎

Навчальна робота

Навчально-методична робота

На кафедрі ортопедичної стоматології навчаються студенти II, ІІІ, ІV, V курсів. Знання з ортопедичної стоматології студенти здобувають на трьох мовах: українськiй, англiйськiй та росiйськiй. Тут вони вивчають ортопедичну стоматологію з курсом пропедевтики, працюють, як на фантомах, так і  з ортопедичними пацієнтами, освоюють мануальні навички по виготовленню різних ортопедичних конструкцій.

Навчально-методична робота кафедри побудована з урахуванням навчальних планів, затверджених МОЗ України, наскрізної програми навчання студентів та кваліфікаційної характеристики лікаря-стоматолога-ортопеда. Методичне забезпечення навчального процесу здійснюється за рахунок розроблених на кафедрі методичних рекомендацій для викладачів та студентів для роботи в навчальний та позанавчальний час. Методичні розробки видані друкарським способом українською, російською та англійською мовами.

Кафедра працює на практично-орієнтованій системі навчання. Даний метод є новiтнiм і прогресивним при пiдготовці фахівців у галузі медицини та стоматології, сприяє засвоєнню основних та найсучаснiших методiв дiагностики захворювань та принципiв лiкування хворих уже на етапі засвоєння базових теоретичних знань. Пiдготовка студентiв передбачає також навчання за системою єдиного робочого дня. Кафедра забезпечена навчальними класами, клінічними залами та зубо-технічною лабораторією. Потужна матеріальна база, сучасне стоматологічне оснащення, забезпечення новим обладнанням і приладами для належно устатковує навчальний процес.

 Всі лабораторні аспекти виготовлення тих чи інших ортопедичних конструкцій зубних протезів для студентів ІІ-ІV курсів згідно тематики практичних занять пояснює та демонструє висококваліфікований лаборант із зубо-технічною освітою в оснащеній лабораторії кафедри.

Лаборант Кирильчук А. Б. проводить розбір лабораторних аспектів бюгельного протезування

       

Працівники кафедри допомагають студентам оволодіти базовими знаннями і практичними навичками з ортопедичної стоматології. Відповідно до затвердженої «Концепції розвитку Тернопільського державного медичного університету імені І.Я. Горбачевського» на кафедрі впроваджено Z-систему навчання, лінії практичних навичок, об'єктивний структурований клінічний іспит, комунікативні навички, що дозволяє підготувати якісно кращого спеціаліста в порівнянні з традиційною системою підготовки.

Канд. мед. наук, ас. Демкович А. Є., д-р мед. наук, доц. Гасюк П. А., канд. мед. наук, доц. Мачоган В. Р. приймають  об’єктивний структурований клінічний іспит (ОСКІ ) у студентів ІІ курсу

Важливим етапом навчання є лінії практичних навичок, які включають всі необхідні навички відповідно до освітньо-кваліфікаційної характеристики випускника і є обов'язковим для опанування студентом протягом навчального року. Для опанування практичної навички створено всі умови студенту. Метою навчання є підготовка висококваліфікованих спеціалістів.

Канд. мед. наук, ас. Росоловська С. О. приймає практичні навички у студентів II курсу

Канд. мед. наук, ас. Демкович А. Є. приймає практичні навички у англомовних студентів V курсу

 Сучасна освіта все більше спирається на теорію педагогічних вимірювань, упроваджуються нові педагогічні технології, в тому числі й інформаційні. Саме тому на базі стоматологічного центру створено комп`ютерний клас з достатньою кількістю техніки для того, щоб студенти, які навчаються на кафедрі мали можливість оволодіти додатковими знаннями за допомогою всесвітньої мережі «інтернет».

        З 2011 року кафедра перейшла на кредитно-модульну систему навчання, для чого проведено укомплектування тематичних навчальних кімнат стоматологічними установками, устаткуванням, інструментами, муляжами та навчальними таблицями.Під час занять студенти користуються комп'ютерним класом і бібліотекою

   

                     

На основі рішення Вченої ради університету від 25.12.2012р. про створення та впровадження навчального програмного забезпечення для кафедр університету, кафедрою ортопедичної стоматології спільно з відділом віртуальних навчальних програм було створено віртуальну навчальну програму «Лабораторні етапи виготовлення мостоподібних протезів на основі оксиду цирконію» для використання студентами у навчально-практичній роботі.

З метою профілізації навчання на кафедрі використовуються традиційні та нетрадиційні методи навчання та контролю знань студентів. Методами навчання студентів є СНТ, НДР студентів, студентська олімпіада, спрямовані на гнучке логічне мислення студентів.

Канд. мед. наук, ас. Щерба В. В. проводить семінарське обговорення практичного заняття зі студентами IV курсу

Канд. мед. наук, ас. Росоловська С. О. проводить обговорення тестових ситуаційних завдань зі студентами ІV курсу  

Канд. мед. наук, ас. Дзецюх Т. І. зі студентами розглядає основні аспекти незнімного протезування

Крім того, написання студентами історії хвороби ортопедичного хворого та проходження виробничої практики дає можливість, з одного боку, проаналізувати набуті теоретичні знання та практичні навички, а викладачу – виявити недоліки у викладанні теоретичного та практичного розділів та провести їх своєчасну корекцію під час проведення субординатури. Проте яким би дієвим не було навчання на кафедрі, воно потребує контролю. Як контролюючі засоби використовується тестовий комп'ютерний контроль, проблемні ситуаційні завдання, тести ліцензійного іспиту "Крок 2. Стоматологія", ситуаційні завдання під час державних іспитів. Така методика дозволяє вцілому проаналізувати поступовий процес навчання, проконтролювати його, провести корекцію з метою виховання кваліфікованого спеціаліста.

Здача практичних навичок студентами під час державного іспиту

Колектив кафедри ортопедичної стоматології постiйно працює над удосконаленням навчально-методичної роботи. Методичні розробки для практичних занять студентам, тематика лекцій i практичних занять постійно оновлюються i вдосконалюються.

Співробітники кафедри оновлюють методичний матеріал для студентів в системі «Moodle»